Hotele -
Pensjonaty
Obecnie mamy do czynienia z ciekawą sytuacją - Polska stała się atrakcyjnym miejscem wypoczynku nie tylko dla Polaków - również dla cudzoziemców . Przeżywamy bum w dziedzinie turystyki a tymczasem brakuje jeszcze tysięcy miejsc hotelowych. Inwestorzy, wietrząc dobre interesy przez najbliższych kilkanaście lat, budują nowe obiekty.
Już na etapie projektu budowlanego zatrudniani są projektanci wnętrz, aby zwiększyć atrakcyjność przyszłego hotelu na rynku. Prześcigają się w ciekawych efektach, poszukując nowych pomysłów i rozwiązań.
Każdy nowy obiekt musi mieć jeszcze coś, co przyciągnie klienta - czasami jest to strefa odpoczynku Wellnes i Spa, które wstawia całkowicie nowe, niespotykane urządzenia. Ludzie znużeni są już sauną mokrą ,i suchą i jacuzzi. Być może zachęcą ich nowe urządzenia do masażu stóp lub urządzenie do pełnego relaksu.
Inne hotele nastawiają się na pobyty medyczne i estetyczne z bogato wyposażonymi gabinetami.
Jeszcze inne zachęcają do przyjazdu rodziny z dziećmi - bogaty program dla maluchów - to prawdziwy odpoczynek dla rodziców.
Hotel nastawiony na konferencje będzie inwestował w klubowe i barowe pomieszczenia ( oprócz naturalnie dobrze wyposażonych sal konferencyjnych).
A hotele zwłaszcza w pasie nadmorskim Bałtyku - muszą zapewnić jakąś rozrywkę na deszczowe dni.
Może warto rozważyć w jaki sposób przedłużyć sezon w hotelach nadmorskich. Jesień też może być atrakcyjna dla osób poszukujących spokoju i wytchnienia. Długie spacery w chłodnym wietrze - więc może warto stworzyć klub z kominkiem i biblioteką. Tam w wydzielonych kącikach będzie można w spokoju odpocząć i się wygrzać. Głębokie, wygodne fotele, lampy podłogowe stwarzający miły nastrój, ciepłe pledy, książki i czasopisma z całego świata...Może oferta hotelu powinna zawierać domowej roboty nalewki , które serwuje do domowych wypieków czy serów.
Pomysłów może być bardzo wiele.
Lecz trzeba zacząć od uświadomienia sobie - konkurencja w tej dziedzinie nie śpi. Można nawet pokusić się o stwierdzenie , że zaczęła prężnie działać.
Powstaje wielka ilość nowoczesnych, zgodnych ze współczesnymi trendami w aranżacji wnętrz, hoteli, które będą przyciągały do siebie klientów.
Co zrobią hotele , które okres świetności mają już za sobą? Może warto zawalczyć o klienta. Może warto zrobić analizę co w hotelu jest atrakcyjne, a co już pachnie starością?
Trzeba też zdać sobie sprawę z faktu, że "nikt nie widzi własnych śmieci". Tylko doświadczony projektant wnętrz może krytycznym okiem spojrzeć na obiekt, odszukać potencjał miejsca a następnie wspólnie z właścicielem stworzyć nowy koncept.
Przyjmuje się założenie, że hotel powinien zmieniać swoje oblicze co ok. 10 lat. Tylko w ten sposób można zachęcić stałych klientów do powrotu, a nowym, ciekawym designem i atrakcyjną ofertą przyciągnąć nowych gości.
Aranżacja hotelu czy pensjonatu to niełatwe zadanie, trzeba umiejętnie połączyć kwestie estetyczne z tymi czysto praktycznymi.
Inwestycja w rewitalizację hotelu czy pensjonatu może przynieść realne korzyści w kolejnych sezonach.